فرزند من

آداب و آفات تربیت دینی فرزند

فرزند من

آداب و آفات تربیت دینی فرزند

۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۶:۱۷

غضب 5

غضب های مقدس

گاهی اوقات، فرد مورد غضب ما کسی است که ما قادر به گرفتن حق خود از او نیستیم و این در حالیست که حق با ما بوده ولی قدرت غلبه بر او را نداریم. بسیاری ازاین نوع خشم ها، دررابطه با مسائل اعتقادی و ارزشهای الهی می باشند.

دراینصورت غضب کردن تنها موجب حزن انسان و عذاب نفس او می گردد. لذا برای اثبات حق دراینگونه موارد باید برنامه ریزی شده عمل کرد تا در یک زمان مناسب، نتیجه درست را بدست آورد.

به عنوان مثال، در بازگوئی وقایع عاشورا، مصیبت زدگان واقعی کسانی هستند که از شنیدن این حوادث، وجودشان پر از غضب می شود، اما این خشم را متین بروز می دهند. آنها اولا با خودسازی دائم چنان خویش را قوی می کنند که برای یزیدهای زمان غیر قابل تحمل باشند و ثانیا در این میان برای نجات دیگران نیزازچنگال شیطان تلاش می کنند.

حرف آخر...

صفت حلم، پرپرواز ماست برای رها شدن از چنگال زهرآلود غضب. چگونه می توان به این صفت متخلق گشت؟... برای پاسخ به این سوال ما را در مباحث حلم همراهی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۸
مادر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">